سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دشمنی که در سینه ها مخفیانه رخنه می کند و در گوشها آهسته می دمد، بپرهیزید [امام علی علیه السلام]

راه فضیلت


امام رضا علیه السلام می فرماید:در بنی اسرایل،سالیان پی در پی قحطی شدیدی پدید آمد زنی که لقمه نانی داشت.خواست آن را در دهانش بگذارد که فقیری صدا زد و کمک خواست.زن گفت در چنین وضعیتی ببخشم!!؟پس لقمه را به فقیر داد.ناگهان بچه کوچک آن زن در بیابان،مورد حمله گرگ قرار گرفت و گرگ بچه را به دهان گرفت و فرار کرد.
مادر به دنبال گرگ می دوید و فریاد می زد.پروردگار جبرییل را فرستاد و او بچه را از دهان گرگ گرفت و به مادر تحویل داد و فرمود:آیا خشنود شدی؟ این لقمه به جای آن لقمه!!!!
آدرس:داستانهای موضوعی نویسنده کاظم سعید پور ص 43


سجاد ::: سه شنبه 89/7/13::: ساعت 9:14 عصر


سوال:با توجه به مشکلات امروزه چگونه می شود ازدواج کرد؟دین اسلام برای این مشکلات چه برنامه هایی دارد؟
برسی مشکلات ازدواج از با محوریت دین مبین اسلام:
الف:اولین مشکل در امر ازدواج،مشکل مالی می باشد که اگر زندگی ما بر اساس مبانی دین مبین اسلام و فطرت انسانی استوار باشد این مشکل وجود خارجی نخواهد داشت،یا بسیار اندک خواهد بود:
1:خداوند و رهبران اسلام،در این باره نویدهای امید بخش فراوانی داده اند که می توانند پشتوانه اطمینان بخشی برای جوانان باشند.برای نمونه
خداوند می فرماید:جوانان بدون همسر را همسر دهید ...اگر فقیر باشند خداوند با فضل و رحمت خود آنان را بی نیاز می کند.(1)
این وعده و تضمین صریح و روشن خداوند است و چه تضمینی بالاتر از تصمین خداوند؟!!عموم کسانی که ازدواج کرده اند را ملاحظه کنید،اکثر ایشان قبل از ازدواج بهره ای از خانه و ثروت نداشته اند ولی بعد از ازدواج خانه دار و متمکن شده اند.
2:پیامبر اکرم که امین اسرار خداوند است درباره امداد های الهی به جوانان مجرد چنین می فرماید:بی همسرانتان را همسر دهید،زیرا خداوند در پرتوازدواج اخلاق آنان را نیکو می گرداند و رزق و توان مالی آن ها را وسعت می دهد و بر مروت و ارزش های انسانی شان می افزاید(2)
و همچنین ایشان در یک سخنان نوارنی دیگر می فرماید:کسی که ازدواج را از ترس فقر ترک کند همانا به خداوند گمان بد برده است زیرا خداوند می فرماید:اگر فقیر باشند خداوند با فضل و رحمت خویش آنان را  بی نیاز می سازد.(3)
در پرتو ازدواج افق های جدیدی به روی انسان باز می شود که پیش از ازدواج وجود نداشته،زیرا انسان در اثر ازدواج،احساس مسولیت بیشتری می کند و خود را مسول اداره زندگی  جدید و تامین معاش و حفظ آبروی خانواده می بیند،بنا بر این تمام ابتکار و استعداد نهفته و پنهان را به کار می گیرد و از سوی دیگر فشارهای جنسی،پریشانی،تنهایی،در پرتو ازدواج و قرار گرفتن کنار همسری مهربان و دلسوز از بین می رود و در نتیجه انسان جان تازه ای می گیرد و شوق و تکامل در او بالنده می شود...
3:با ازدواج می توان از تسهیلات و مزایای شغلی در موسسات و ادارات برخوردار شد.
4:در جامعه معمولا برای افراد متاهل بیش از مجرد ها ارزش و اعتبار قائلند
5:صندوق های قرض الحسنه مخصوص ازدواج و وام های بانکی برای این امر مهم در همه جای میهن اسلامی تاسیس شده که می توان از اعتبارات این موسسه ها برخوردار شد.
6:کم کرد تشریفات:اگر تشریفات و چشم در هم چشمی ها و خرج های اضافی کنار گذاشته شود و یا تعدیل شود ازدواج یکی از سهل ترین امور زندگی خواهد بود.
ب:مشکل دیگری که برای جوانان تحصیل کرده ساخته شده شده و واقعیت ندارد این است که جوان ازدواج را مانع ادامه تحصیلات علمی خود می داند در حالی که این معضل با یک برنامه ریزی حساب شده و عزم و اراده راستین برطرف می شود و ازدوج می تواند نردبانی برای ترقی و پیشرفت باشد.
ج:مشکل انتخاب همسر سومین مشکلی است که جوانان را رنج می دهد و از اقدام به ازدوج باز می دارد.این مشکل واقعا وجود دارد که باید با دقت برای بر طرف شدن آن تلاش نمود و  به کتاب هایی که در این زمینه وجود دارد می توان مراجعه نمود:مانند کتاب جوانان و انتخاب همسر علی اکبر مظاهری و یا به این پست :شرایط انتخاب همسر ایده آل مرجعه نمود.
آدرس:1:نور آیه 32     2:نوادر راوندی ص 36        3:وسایل الشیعه ج 3 ص 5



سجاد ::: شنبه 89/7/10::: ساعت 9:17 عصر


1: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:هر که دوست دارد که پاک و پاکیزه خدا را دیدار کند،با داشتن همسر به دیدارش رود.
2: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:در اسلام هیچ بنایى ساخته نشد که نزد خداوند عزّ و جلّ محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.
3: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:هر که به خاطر خدا ازدواج کند و براى خدا کسى را همسر دهد ، سزاوار درآمدن در سرپرستى خداست.
4: امام رضا علیه السلام:اگر درباره ازدواج و پیوند،آیتى محکم و سنّتى پیروى شده از رسول خدا صلى الله علیه و آله هم نبود،باز، نیکىِ به خویشاوند و مأنوس شدنِ با بیگانه،که خداوند در این امر قرار داده است،انگیزه اى بود که خردمندِ صاحب دل به ازدواج رغبت کند و انسان موفّق درست اندیش به آن بشتابد.
5: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:ازدواج سنّت من است؛پس هر که از سنّت من روى گرداند از من نیست.
6:پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:هرکه آیین مرا دوست دارد،باید به سنّت من عمل کند و ازدواج از سنّت هاى من است
7:پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:هیچ جوانى نیست که در دوره جوانى اش ازدواج کند،مگر آن که شیطان او فریاد برآورد که:اى واى،اى واى!دو سوم دینش را از [گزند] من حفظ کرد.بنا بر این،بنده باید براى حفظ یک سوم دیگر،تقواى الهى در پیش گیرد.

آدرس روایات:کتاب میزان الحکمه 1:7994  2:7995  3:7997    4:7998    5:8000   6:8001  7:8004

                           ازدواج



سجاد ::: چهارشنبه 89/7/7::: ساعت 7:5 عصر


زن خوب فرمان بر پارسا                       کند مرد درویش را پادشاه
برو پنج نوبت بزن بر درت                       چو یاری موافق بود در برت
همه روز اگر غم خوری غم مدار             چو شب غم گسارت بود در کنار
کرا خانه آباد و هم خوابه دوست           خدا را برحمت نظر سوی اوست
چو مستور باشد زن خوب روی               به دیدار او در بهشت ست شوی
دل آرام باشد زن نیک خواه                    و لیک از زن بد خدایا پناه
تهی پای رفتن به از کفش تنگ              بلای سفر به که در خانه جنگ
بزندان قاضی گرفتار به                         که در خانه بینی بر ابرو گره
کسی را که بینی گرفتار زن                   مکن سعدیا طعنه بر وی مزن
تو هم جور بینی و بارش کشی              اگر یک سحر در کنارش کشی 
دوستان و سروران گرامی منظور از تمام پستهای من همسر مناسب است اعم از زن و مرد.یعنی مرد برای ازدواج باید دنبال زن خوب باشد و زن هم برای ازدواج دنبال مرد خوب باشد و خوب یعنی کسی که با معیار های اسلامی هماهنگ باشد لطفا معیار های انتخاب همسر را در پست قبلی بخوانید.




سجاد ::: یکشنبه 89/7/4::: ساعت 8:17 عصر


سوال:ملاک اسلام برای انتخاب همسر خوب چیست؟چگونه می توان این ها را در طرف مقابل تشخیص داد؟

قبل از هر چیز باید از معیارهای همسر شایسته شناخت کافی پیدا کرد،بنابراین معیارها و ملاک هایی که در انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود دو نوع است:
الف.آن هایی که رکن و اساس اند و برای یک زندگی سعادتمندانه حتما لازم اند.
ب.آن هایی که شرط کمال هستند و برای بهتر و کامل تر شدن زندگی اند و بیشتر به سلیقه و موقعیت افراد بستگی دارد
ملاک های دسته اول عبارتند از:
1.تدین و دین دار بودن فرد.زیرا انسانی که دین ندارد هیچ ندارد انسان بی دین در حقیقت مرده متحرک است و کسی که پای بند به دین (که اصلی ترین مسأله زندگی است) نباشد هیچ تضمینی وجود ندارد که پای بند به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک باشد.انسان دیندار هرگز نمی تواند با همسر بی دین کنار بیاید و با هم زندگی سعادت مندانه ای داشته باشند.
2:اخلاق نیک داشتن که منظور داشتن صفات و خلق و خوهای پسندیده در نظر عقل و شرع است.در واقع اخلاق و دین دو ملاک و معیار اصل در ازدواج و انتخاب همسر است.
اگر بخواهیم نمونه هایی از اخلاق خوب و بد را اشاره کنیم می توان موارد زیر را ذکر کرد:
الف:خوش زبانی و بدزبانی:زبان ترجمان و بیانگر احوال درون است و زبان دریچه ای است از محتویات درون فرد,زبان انسان آیینه دل اوست.
ب:بزرگواری
ج:خوش خلقی و کج خلقی
د:حق پذیری و لجاجت داشتن
3:شرافت و اصالت خانوادگی که منظور نجابت و پاکی خانواده است زیرا ازدواج دختر و پسر تنها پیوند و ترکیب دو فرد نیست بلکه پیوند دو خانواده است و نمی توان گفت من می خواهم با خود این فرد ازدواج کنم و کاری به خانواده و فامیلش ندارم.زیرا این فرد شاخه ای است از این خانواده و از ریشه های همان درخت خانواده تغذیه کرده است و صفات اخلاقی,روحی،عقلی و جسمی آن خانواده را از راه وراثت و محیط و عادات به این فرد منتقل کرده است.

4:عقل:در واقع همان نور افکنی است که جاده زندگی را روشن می کند و باید زن و شوهر برای اداره زندگی و تربیت فرزندان از نیروی عقل و فهم مجهز برخوردار باشند و رشد عقلی کافی پیدا کرده باشند همان طور که ائمه اطهار ما را از ازدواج با افراد احمق و کم عقل نهی فرموده اند.
بقیه را در ادامه ببینید:
                  
     همسر
ادامه مطلب...

سجاد ::: سه شنبه 89/6/30::: ساعت 8:37 عصر


ما همیشه به یک کار و یا یک روش پر در آمد فکر می کنیم یکی از کارهای پر درآمدی که هم خداوند و هم پیامبر و هم اهل بیت علیهم السلام به آن تاکید فراون کرده اند امر ازدواج است که من در این جا به پاره ای از فواید ازدواج اشاره می کنم.فواید یک ازدواجی که با رعایت شرایط اسلامی و عقلی صورت گرفته باشد به شرح زیر است:
1:ازدواج با همسر شایسته موجب آرامش روحی و سلامت جسمی انسان است(توضیح این مورد در پست قبلی موجود است)

2:ازدواج با همسر شایسته دین انسان را تا حد بالایی حفظ می کند(پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می فرماید:هر کس ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده و پس از خدا تقوا پیشه کند در نیمه دیگر آن....)(1)
3:ازدواج با همسر شایسته بهترین لذب برای انسان است(امام باقر علیه السلام می فرماید:دوست ندارم دنیا و آن چه در آن است برای من باشد و من یک شب بدون همسر باشم)(2)
4:ازدواج با همسر شایسته موجب طهارت معنوی است(پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند:هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه ملاقات کند،در حالی که زن دارد خدا را ملاقات کند)(3)
5:ازدواج با همسر شایسته ارزش نماز و معنویت را افزایش می دهد(امام صادق علیه السلام می فرماید:دو رکعت نماز مرد یا زنی که ازدواج کرده بهتر از هفتاد رکعت نماز انسان بی همسر است.(4)پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند:آن که ازدواج کرده،خوابش نزد خداوند برتر است از آن روزه گیر شب زنده داری که هنوز ازدواج نکرده است)(5)
6:ازدواج با همسر شایسته روزی انسان را زیاد می کند و اخلاق انسان را نیکو می کند(پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند:پسر و دخترهای مجرد خود را همسر دهید که خداوند اخلاق ایشان را نیکو کند و روزی شان را افزایش دهد و بر مروت آن ها بی افزاید)(6)
7:ازدواج موجب خوشنودی خداوند است(پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند:هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست)(7)
آدرس احادیث:1:کافی ج 5 ص 329   2:وسائل ج 14 ص 7     3:وسائل ج 14 ص 7    4:وسائل ج 14 ص 6    5:سفینه باب زوج   6:بحار الانوار ج 100 ص 222    7:وسائل ج 14 ص 3



                                     گل بهترین راه



سجاد ::: شنبه 89/6/27::: ساعت 6:33 عصر


وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ.
و از نشانه‏ هاى او آن است که از جنس خودتان همسرانى براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید،و میان شما و همسرانتان علاقه‏ى شدید و رحمت قرار داد بى شک در این (نعمت الهى،) براى گروهى که مى‏اندیشند نشانه‏ هاى قطعى است.
یک نکته مهم:
یاد خداوند مایه‏ى آرامش دل و روح است،«بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و همسر مایه‏ى آرامش جسم و روان.«أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»
پیام‏های این آیه شریفه برای من انسان ها:
1:آفرینش،هدف دار است.«خَلَقَ لَکُمْ»
2:زن و مرد از یک جنس هستند.(بر خلاف پاره ‏اى از عقاید خرافى و تحقیر آمیز که زن را موجودى پست ‏تر یا از جنس دیگر مى‏ پندارند.)«مِنْ أَنْفُسِکُمْ»
3:همسر باید عامل آرامش باشد نه مایه‏ تشنّج و اضطراب.«لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»
4:هدف از ازدواج،تنها ارضاى غریزه‏ جنسى نیست،بلکه رسیدن به یک آرامش جسمى و روانى است.«لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»
5:نقش همسر،آرام بخشى است.«لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»
6:محبّت،هدیه‏اى الهى است که با مال و مقام و زیبایى به دست نمى ‏آید.«جَعَلَ» (مودّت و رحمت،هدیه‏ خدا به عروس و داماد است.)
7:هر کس با هر عملى که آرامش و مودّت و رحمت خانواده را خدشه‏ دار کند،از مدار الهى خارج و در خطّ شیطان است.«جَعَلَ بَیْنَکُمْ» ...
8:رابطه‏ زن و مرد،باید بر اساس مودّت و رحمت باشد.«مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» (مودّت و رحمت،عامل بقا و تداوم آرامش در زندگى مشترک است.)
9:مودّت و رحمت، هر دو با هم کار ساز است.(مودّت بدون رحمت و خدمت،به سردى کشیده مى‏شود و رحمت بدون مودّت نیز دوام ندارد.)«مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً»
10:تنها اهل فکر مى‏ توانند به نقش سازنده‏ ازدواج پى ببرند.«لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»
آدرس آیه:سوره روم آیه 21
آدرس تفسیر:تفسیر نور ج 9 ص 189

                                  ازدواج پیوند دو قلب است برای  آرامش...



سجاد ::: چهارشنبه 89/6/24::: ساعت 7:30 عصر


آورده اند که در سرزمین یمن حکیمی جوان می زیست و سال ها در پی همسفری بود که از نظر عقل و درایت با وی برابر باشد،اما چنین دختری نمی یافت.روزی به عزم سفر از شهر بیرون رفت.در راه با مردی عرب،همسفر شد.چون قدری رفتند خسته شدند حکیم گفت:ای رفیق!راه دراز است و هر دو خسته ایم،آیا تو مرا بر دوش خود سوار می کنی یا من تو را ؟مرد عرب گفت عجب نادانی هستی!تو بر اسب خود نشسته ای و من هم بر اسبم نشسته ام چگونه می توانیم یکدیگر را بر دوش بگیریم،این کار چه سودی دارد؟
حکیم خاموش شد و چیزی نگفت.پاره ای از راه رفتند تا به کشت زاری سرسبز و خرم رسیدند.حکیم گفت نمی دانم کشاورزان این گندم ها را خورده اند یا نه؟
مرد عرب گفت راستی که نادانی گندمی که هنوز خوشه نبسته و دانه نکرده است،چگونه می پرسی که آن را خورده اند یا نه؟حکیم دانست که همسفرش مرد عامی و بیابانی است و چیزی از این ضرب المثل ها نمی داند.دیگر سخنی نگفت و همچنان رفتند تا به قبیله ای رسیدند.
مردم قبیله جنازه ای را بر دوش گرفته بودند و به گورستان می برند چون بر او نماز گزاردند و خواستند به خاکش بسپارند حکیم از همسفرش پرسید:این مرده را که در قبر می گذارند،آیا واقعا مرده یا هنوز زنده است؟
مرد عرب خشمگین شد و فریاد زد شگفتا که همچون دیوانگان سخن می گویی!!جنازه ای را به خاک می سپارند و تو می پرسی آیا مرده است یا زنده؟!حکیم لبخندی زد و خاموش شد.سپس رفتند تا غروب آفتاب به دهکده عرب رسیدند مرد عرب،حکیم را به خانه دعوت کرد و با هم به خانه رفتند عرب دختری داشت بسیار زیبا و باهوش.پدر پیش خانواده خود رفت و قصه میهمانش را بیان کرد و گفت:گرچه نادانی او درا ین سفر مرا خشمگین کرده است،ولی هرچه باشد میهمان ماست و مهمان حبیب خداست.غذایی فراهم آرید که سخت گرسنه است.
دختر چون ماجرا را شنید،گفت پدر او نادان نیست از سخنانش پیداست که جوانی فاضل و دانشمند است اینک من راز پرسش هایش را می گویم:
اما این که پرسیده بود(تو مرا به دوش می گیری با من تو را )مقصودش این بود که برای رفع خستگی سفر خوب است به گفت و گو بپردازیم تا راه زودتر به پایان برسد.
پرسش دیگرش که گفته(نمی دانم کشاورزان این گندم ها را خورده اند یا نه)اشاره به این است که آیا این کشاورزان پیش از درو گندم ها را پیش فروش کرده و پولش را خورده اند یا وضعشان خوب است و محصول را پیش فروش نکرده اند.
اما این که پرسیده (این مرده را که در قبر می گذارند،آیا واقعا مرده یا هنوز زنده است)منظورش این است که آیا این مرده اهل خیر و صلاح بوده است و نام نیکی از خود بر جای گذاشته تا زنده و جاوید بماند،یا از کسانی بوده که نامی نیک از خویش بر جای نگذاشته است.
پدر که به راز سخنان میهمانش پی برد پیش او رفت و پوزش خواست و تفسیر سخنانش را بازگفت و افزود که:من در راه خسته بودم و درست پاسخ ندادم.حکیم گفت:این پاسخ ها از تو نیست،راست بگو از چه کسی آموخته ای؟
عرب گفت دختری دارم در نهایت خردمندی و فصاحت و بلاغت او این سخنان را به من آموخته است.حکیم،که این سخن را شنید بسیار خوشحال شد و گفت:اکنون گمشده خود را یافتم،آن گاه اجازه خواست که دختر را از نزدیک ببیند.پدر اجازه داد و حکیم جوان پس از گفتگو دختر را پسندید و او را از پدرش خواستگاری کرد و مراسم ازدواج سر گرفت.
از آن روز این ضرب المثل بر سر زبان ها افتاد که:همنشین و همره دانا گزین.
امام صادق علیه السلام:همانا زن طوق است؛پس بنگر که چه طوقى به گردن مى افکنى.براى زن ارزش و بهایى نمى توان تعیین کرد،نه براى خوب آن ها و نه براى بدشان.زن خوب،ارزشش طلا و نقره نیست،بلکه از طلا و نقره هم بهتر و ارزشمندتر است و زن بد، ارزشش خاک نیست،بلکه خاک از او ارزشمندتر است.
آدرس روایت:میزان الحکمه روایت شماه 8045
آدرس داستان :جامع التمثیل نویسنده محمدعلی کریمی نیا ص 221


سجاد ::: یکشنبه 89/6/21::: ساعت 6:3 عصر


مرزام (نام شخصی)می گوید:به مدینه رفتم و برای سکونت اتاقی را اجاره کردم.د رخانه ای که اتاق اجاره کرده بودم کنیزی را دیدم که مرا شیفته خود کرد.خواستم از او کام بگیرم،راضی نشد.بیرون خانه رفتم و نیمه های شب برگشتم و در زدم همان کنیز در را برایم باز کرد.در خلوت دست خود را به سوی سینه کنیز بردم و او فرار کرد.به اتاقم آمدم و شب را به صبح رساندم. صبح که شدم خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم.امام فرمود:ای مرزام.شیعه و دوست دار ما نیست کسی که در خلوت دلش پارسا نباشد.
امام صادف علیه السلام می فرماید:ای گروه شیعیان ،برای ما زینت باشید،و برای ما کردار زشت نداشته باشید.
آدرس داستان:یکصد موضوع 500داستان-نمونه معارف ج 3 ص29 -بحار الانوار ج 15

آدرس روایت:سفینه البحار ج1 ص 730



سجاد ::: پنج شنبه 89/5/14::: ساعت 11:9 عصر


عبدی (1) گفت:همسرم به من گفت،مدتی است امام صادق را زیارت نکرده ایم خوب است به حج برویم و بعد به خدمت حضرتش برسیم.گفتم:خدا شاهد است چیزی ندارم که بتوانم بوسیله آن مخارج سفر را تامین کنم.همسرم گفت:من مقداری لباس و زر و زیور دارم آن ها را بفروش تا به مسافرت برویم ؛من همین کار را کردم .
همین که نزدیک مدینه رسیدم زنم مریض شد،بطوری که مرضش شدت یافت و نزدیک به مرگ گردید.وارد مدینه شدیم او را در منزل به حال احتضار گذاشتم و خدمت امام رسیدم؛وقتی شرف یاب شدم،دیدم امام دو جامه سرخ پوشیده است.سلام کردم و جواب داد و از حال زنم پرسید.جریان را به عرضش رساندم و گفتم:از او با نا امیدی به خدمت شما آمده ام.
امام سر به زیر انداخت و کمی تامل کرد،آن گاه سر برداشت و فرمود:بواسطه بیماری همسرت محزون و ناراحتی؟عرض کردم آری،فرمود غمگین مباش که خوب می شود،من از خدا خواستم او را شفا دهد،الان برگرد کنار همسرت می بینی کنیز دارد شکر طبرزد به او می دهد.
عبدی می گوید:با عجله برگشتم،دیدم همان طور که امام فرموده بود همسرم نشسته است.از او پرسیدم حالت چطور است؟گفت خدا مرا سلامتی بخشید،اشتها به این شکر پیدا کردم.عبدی به همسرش گفت:از نزدت رفتم نا امید بودم،امام از حالت پرسید و من گفتم که حالت خیلی بد است.امام به من فرمود:خوب می شود برگرد،خواهی دید که شکر طبر زد می خورد.
همسرم گفت:وقتی تو رفتی من در حال جان دادن بودم ناگهان دیدم مردی که دو جامه سرخ رنگ پوشیده بود وارد شد و به من گفت:حالت چطور است؟گفتم مردنی هستم،هم اکنون عزرائیل برای قبض روحم آمده است.آن مرد رو به عزرائیل کرد و فرمود:ای ملک الموت!مگر تو مامور نیستی که از ما اطاعت کنی؟عزرائیل جواب داد بله مولا و سرور و امام.حضرت به عزرائیل فرمود:من امر می کنم که مرگ او را تا بیست سال دیگر به تاخیر بیندازی،ملک الموت عرض کرد:من مطیع فرمان شما هستم.و آن مرد(امام صادق)با ملک الموت بیرون شد و من به هوش آمدم.
(1):عبدی:ابو سفیان بن مصعب عبدی شاعر کوفی(م120)که امام صادق درباره او فرمود:ای گروه شیعه اولاد خودتان را شعر عبدی بیاموزید که او بر دین خداست.
آدرس:یکصد موضوع 500داستان ج 1 ص 542- پند تاریخ ج 5 ص 89 - بحار الانوار ج 11 ص 137



سجاد ::: دوشنبه 89/5/11::: ساعت 6:13 عصر

<   <<   21   22   23   24   25   >>   >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 65
کل بازدید :981956
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سجاد
این وبلاک موضوعات اخلاقی را به ترتیب حروف الفبا تدوین می کند و آماده پاسخگویی به سوالات اخلاقی شما کاربران گرامی می باشد. اللهم صل علی محمد و آل محمد
 
 
>>لینک دوستان<<
بسم الله العلی العظیم
عاشق آسمونی
EMOZIONANTE
سیب سرخ
دیار عاشقان
لحظه های آبی
آموزه ـ AMOOZEH.IR
عصر پادشاهان
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

جعفر لک زایی
لنگه کفش
.::نهان خانه ی دل::.
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
PARANDEYE 3 PA
کانون علمی فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار
****شهرستان بجنورد****
اخبار دفاع
شب و تنهایی عشق
خلوت من
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
.: شهر عشق :.
سکوت سبز
پرنسس زیبایی
بوی سیب
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
منطقه آزاد
یادداشتهای فانوس
مرام و معرفت
شبستان
برادران شهید هاشمی
welcome to my profile
مجله مدیران
عشق
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
مجموعه بیانات رهبر معظم
سیاه مشق های میم.صاد
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
کبوتر نامه بر
ورزشهای رزمی
تعمیرات تخصصی پرینترهای لیزری رنگی ومشکی وفکس وشارژکارتریج درمحل
مهاجر
ثقلین
دهکده کوچک ما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نور
نه/ دی/ هشتاد و هشت
ولایت دات کام
شاه تور
هفته نامه جوانان خسروشهر
پاتوق دخترها وپسرها
آتیه سازان اهواز
دانلود کتاب
مائــده الهی
کیمیا
ساحل امن زندگی
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
نوری چایی_بیجار
* روان شناسی ** ** psychology *
اصولی رایانه

راهی به سوی اینده
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
سکوت پرسروصدا

نبض شاه تور
آرمان
کلام دل
صل الله علی الباکین علی الحسین
تراب
بر و بچه های ارزشی
وکیل دادگستری و مشاور حقوقی
بهترین دوست
Sea of Love
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
دیدبان اینترنتی
گل نرگس
یادداشتهای روزانه رضا سروری
امام زمان (ع)

تبریک می گوییم شما به ساحل رسیدید!!!!!
سومین حرکت
رابطه زن و مرد و حقوق زن ها
ماوراء طبیعه یا متافیزیک
حقوق و حقوقدانان
ESPERANCE
* امام مبین *
فکر نو مساوی پیشرفت
دوستانه
گل پیچک
رویاهای یک معلم
مدرسه علمیه نجمه خاتون(سلام الله علیها)
جوک و خنده
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
ستاره فاران
کشکول
fazestan
حاج آقا مسئلةٌ
چفیه های سرخ
چفیه
شمیم انتظار
عشق تنها
کذابین
یک هدف مشخص
تنها
Real
من و گذشته من
مهدی یاران
یکی بود هنوزهم هست
ای غایب از نظر به خدا می سپارمت
اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص)
آخرین منجی
دکتر علی حاجی ستوده متخصص داخلی
عشق نهان
من هیچم
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
کویر مینایی
ایــ عزیـــــز ـــــــران
دنیای واقعی
نرم افزار کامپیوتر سیستم عامل، انیمیشن، طراحی گرافیک
نرم افزار، آموزشی ورزشی، هنری، بانوان، کودکان، درسی، دانشگاهی
طلبه میلیونر
احکام ومسائل شرعی
شرح فراق
مقاله،دانلودبازی ونرم افزار
منتظرالمهدی (عج)
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
دیگه چه خبر
مباحث حجت الاسلام والمسلمین حاجی امیری
ناصر شاهینی بوشهری
من وجدان بیدار بهشهرم
طلبه جهادی
زن در اسلام
گوهر کمال
خط خطی های پسر شیدا
ترنم عاشقانه دل
وقت های بیکاری
عشق یعنی......
معرفت
همین که گفتم
هویت من
گنجینه معرفت
کلمات قصار یک بی سواد
عقاید شیعه
بی تکیه گاه
بی تکیه گاه
پرواز شقایق ها
133
هر چی تو بخوای
عاشقانه آرام شهرام
مصباح الهدی
دوستدارن مهدی(عج) در آباده طشک
عاشیانه من(بهرام)
به سوی ساحل دیگر
و اینک آخر الزمان
شاهین شرق
خواب ساحل(امیر)
رنگهای پاییری
عارفه
عشق واقعی
خاک بهشت
راه زیبای زندگی
دانلود رایگان نرم افزار
تنها منجی
من + تنهایی
او اینجاست
محرمانه
ایستگاه آخر
راز آرامش
یادداشتهای یک شنبه شبه یک طلبه
شاپرک خانم
آشپزی رنگین
تماشاگه راز
یا الله
2noroz2
پیاز زعفرونی
کانون فرهنگی هنری مسجد الغدیر خورموج
دانلود رایگان نرم افزار
شب تلخ
ایران توانا
هد هد
صدای حقیقت
سردار بی نشان
به نام هستی بخش عالم
فصل فاصله
نوشته های بارانی
شرط نیکنامی
عشق بیدا (علی رضا)
وفا داری
حرفهای دل یه خواهر و برادر
یاد داشت های یک پسر
حرف دل
گرگ زرد شاهزاده ی کردستانی
سعید رضا امید مامان و بابا
نسیم منزل لیلی
خانواده
چارلی چاپلین_ لورل هاردی
مشتاق دیدار مهدی موعودیم
بصیرت
بوی بهار
ناصر بوشهر
خانواده
فصل انتظار
وبلاک تخصص مهندسین کشاورزی
قلم دانش اموز
سیاه مشق
بهترین مسیر
فاطمه سلام الله علیها
یادداشت های یک دانشجوای فناوری اطل
گل بهاری
گونه خیس گل سرخ
اشیانه
سیر سبز
فراق و جدایی
ام البکا
محرم
دری وری های من
جن گیران
عاشقان مهدی عج
کعده طلبگی
خیر البریه
راه روشنایی
خاطرات زهرا ناز نازی
صادقانه ترین حرفهای یک موجود-آدمیزاد
شپلستان
حق و حقیقت
چشمه رستگاری
متی ترانا و نراک
حدیث عشق
حیات طیبه
کلبه سنگی
احکام دختر و پسر
راز های پنهان هستی
بصیرت 313
جنبش اینترنتی
دل نوشته های یک بسیجی دل سوخته
یوم الحساب
سامانه افزایش بازدید«Rankfa.Com»
محمد دستجردی
معلمی عشق است
خدایا آرامش عطا کن
حسام بافق
دختران و پسران دم بخت
کلبه مجازی
ثانیه های بی قراد
با من بمان
اللهم اجعلنی من الذاکرین
دل نوشته های من
سکوت پر صدا
محمد معظمی
بصیرت
احکام شرعی
گل نرگس
نجوا
رباتیک
چهارده خورشید و یک آفتاب
AminA
ZOHOR-MONJI
مهربان
حجت السلام و المسلیمن احرایی
عمار امام خامنه ای
متحرک سازی
ساقی
باز مانده آخر
منتظران ظهور
پرستوی مهاجر
حرف های بی تا
در جستجوی خوشبختی
و خدا در تپش ثانیه هایم جاریست
دختر تهران
دل نوشته
محراب یار
خونه عشق
روایات و حکایات اخلاقی
دختر تهران
امام سوم
فرزند خاک
عطارد نامه
حوزه علمیه حضرت ولی عصر شهرستان لردگان
بدون سانسور
ولایت عشق
فدایی آقا
گردان تخریب
مین بهشتی
سکوی پرواز
جهان گوچک
کوثر بی کران
من و خدا و دل تنگی هام
مروارید های بهشتی
رسالت عشق
راز خون
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<